Google Keep - do czego używam + moje triki i ciekawe funkcje
Google Keep - w ogromnym skrócie to po prostu notatnik, ale dla mnie to jednak więcej niż zwykły notatnik. Już kiedyś pisałam wpis o tym do czego go używam, ale było to prawie 7 lat temu i wiele funkcji od tego czasu zostało udoskonalonych bądź dodanych.
Do czego używam Google Keep:
- spisywanie listy zakupów,
- lista zadań do zrobienia,
- luźne hasła i pomysły na blogowe wpisy,
- linki które nie chcę, żeby mi zginęły,
- ważne notatki,
- jako myśl odsiewnia,
- spisywania nazwisk i miejsc przyjmowania lekarzy,
- rozpisywania projektów,
- przesyłania sobie danych z telefonu na komputer (czasem potrzebuje szybko otworzyć jakiś link z telefonu na komputerze, zamiast wysyłać sobie to w jakikolwiek sposób, zapisuje w notatce i za kilka sekund otwieram ją na komputerze),
Przydatne funkcje:
- Współtworzenie notatek.
(Możesz współtworzyć notatki z innymi osobami. Mieszkacie razem i chcecie stworzyć wspólną listę zakupów lub listę zadań do wykonania? Żaden problem, dodaj osobę jako współtwórcę konkretnej notatki i razem możecie wprowadzać zmiany i zaznaczać zrealizowane podpunkty a druga osoba dzięki synchronizacji będzie to widziała u siebie). - Przypomnienia.
(Chcesz coś zrobić ale nie w tej chwili, albo dopiero gdy pojawisz się w konkretnej lokalizacji? Ustaw przypomnienie do notatki na dany czas lub na daną lokalizację). - Etykiety.
(Zapisuje notatki z różnych kategorii, część dotyczy przepisów, część ważnych linków, inspiracji albo list zakupów czy zadań do zrobienia, dzięki etykietą mogę wyświetlić wszystkie, albo tylko te z wybranych etykiet co bardzo ułatwia szukanie danej notatki). - Przypięte notatki.
(Często mam wiele różnych notatek, tych bardziej i tych mniej potrzebnych, te z których korzystamy najczęściej lub są najważniejsze możesz przypiąć na górze, dzięki czemu zawsze pojawiają się jako pierwsze). - Możliwość kopiowania bezpośrednio do Dokumentów Google.
(Czasem tworzę coś na szybko na telefonie, a później potrzebuje jednak tego w formie dokumentu, wystarczą dwa kliknięcia i dokument tworzy się automatycznie a Ty możesz go od razu otworzyć na swoim Dysku Google. - Synchronizacja na wielu urządzeniach.
(To nie tylko dobre narzędzie do współdzielenia notatek między różnymi osobami, ale i przy jednej osobie synchronizacja fajnie się sprawdza, bo dłuższe teksty można pisać na komputerze, coś dopisać na telefonie stojąc w kolejce w sklepie, odznaczyć jakieś zadanie za wykonane, a podsumowanie z powrotem zrobić na komputerze jeśli wygodniej Ci pracować na większym ekranie, ja z tego bardzo często korzystam.
A Ty używasz Google Keep? Chcesz zacząć, a może masz jakieś swoje ulubione narzędzie?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz